اینده کار رشته ای سی تی

خوب دیگه وبلاگم داشت میشد وبلاگ خاطره نویسی و عاشقانه ها


از قافله ای سی تی عقب موندم عجیب ولی در پی جبرانش هستم


تو تالار گفتگوهای وزارت ارتیاطات و فن اوری اطلاعات یه بحثی در مورد اینده کار ای سی تی انجام شده با اینکه خیلی کوتاهه ولی اکیدا توصیه میکنم بخونینش

قضیه از این قرار بود که ابتدا یکی میاد این حرفو میزنه:


سلام و عرض خسته نباشید خدمت مسئولین و فعالان رشته Ict :

اینجانب اگر وزیر بودم در ابتدای امر با توجه به اینکه این رشته درکشور مورد توجه خاص قرار گرفته با هماهنگی وزارت علوم  تدبیری اتخاذ می کردم تا  آینده تحصیلی و شغلی فارغ اتحصیلان ict و it  تامین و متعاقبا نیازهای جامعه نسبت به این رشته مرتفع گردد.

با تشکر


بعد یکی از مسئولای وزارت خانه میاد این جوابو بهش میده


یکی از اشکالاتی که در بحث اشتغال، به نظر می رسد درکشور ما وجود داشته باشد، این است که همه انتظار داریم یک شرکت بزرگ و یا مثلا دولت بیاید و همه متقاضیان را استخدام نماید. در حالیکه در بعضی رشته‌ها بخصوص رشته های مرتبط با ICT  فارغ التحصیلان باید بدنبال ایجاد زمینه‌های اشتغال باشند. باید روشهای کار آفرینی و ایجاد مشاغل جدید مد نظر باشد.

آیا پیشنهاد و یا روشی برای این کار آفرینی دارید؟


یه نکته من بگم اگه کسی برای این سوال جوابی داره به من بگه من مستقیما با همین اقا مطرحش میکنم


بعدش یکی که این بحثو میبینه همیچین جوابی بهشون میده


رشته های آی تی و آی سی تی رشته هایی هستن که قابلیت تربیت یک مدیر ارشد آی تی و آی سی تی رو دارن. پس فارغ التحصیلان این رشته ها قاعدتا توان مدیریتی و به دنبال اون ایجاد کننده زمینه اشتغال هستن. زمینه های فعالیت در این رشته ها هم در کشور ما وسیعه. ولی مشکل اصلی اینه که این رشته یک رشته نوپاییست در ایران و درجه اعتبار علمی و عملی محصلین مشخصا پایینه و فارغ التحصیلان این رشته ها توانمندی لازم برای فعالیت ندارن. سیلابس درسی این رشته ها متاسفانه ضعیف طراحی شده و محصلین از یکپارچگی در نوع معلومات برخوردار نیستن. از یک دانشگاه تا دانشگاه دیگه تفاوت کثیری بین یافته های دانشجویان یافت میشه و اغلب در ابتدای ورود به بازار کار با مشکل مواجهن. مقایسه سیلابس درسی این رشته در کشور ما با کشورهای پیشرفته تر نشون دهنده ضعف شناخت ما از این رشته هاست. همچنین به دلیل کمبود اساتید مجرب که صرفا در این رشته ها فعالیت کرده باشن گاها شاهد سردرگمی و انحراف علمی دانشجویان هستیم. ار اونجا که آی تی و آی سی تی روز به روز در حال تغییر و پیشرفته به نظر من باید سیلابس و آیتم های این رشته ها دائما مورد بازنگری قرار بگیرن و برای ارتقای سطح علمی دانشجویان این رشته ها تلاش کرد. ایجاد زمینه اشتغال مقوله ایست حساس و بهتره نیروهای کار آمد تر تا زمان بهبود وضعیت شناخت این رشته ها، این مسئولیت رو به عهده بگیرن. با تشکر


قضاوت با خودتون!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد