جای خالی دوره های ای سی تی در دانشگاه ها

یه بحث جالب دیگه هم در مورد ضرورت اموزشهای ای سی تی تو دانشگاه ها پیدا کردم


مطلب جالبیه بخونید.......

جای خالی دوره های آی سی تی در دانشگاههای ایران

فناوری اطلاعات

در یکی از جلسات دفاعیه پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد بحثی بین چند تن از اساتید و دانشجویان در گرفت موضوع پایان نامه یک دانشجو بررسی محتوای سایت مرکز اسناد و مدارک علمی ایران بود

یکی از استادان معتقد بود که این موضوع ارتباطاتی نیست من سوال کردم آیا شما اصولا آی تی و آی سی تی را جزو ارتباطات می دانید یا جزو مهندسی و فنی؟ استاد البته حرفهایی گفت که اگر نمی گفت بهتر بود چون مشخص شد که اصلا با این مفاهیم آشنا نیست و البته دکتر عقیلی به دادش رسید و گفت آی تی و آی سی تی در بخش نرم افزاری و محتوایی جزو ارتباطات و در بخش سخت افزاری و فنی جزو مهندسی است

اما حرف من این است که ما اصلا در آموزش عالی چه در دانشگاههای سراسری وچه در دانشگاه آزاد اصلا رشته هایی به نام آی تی و آی سی تی نداریم اکنون خوشبختانه یکی در این مملکت این خلا را احساس کرده و برای راه اندازی این دوره ها اعلام آمادگی کرده است:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعطای کمک‌های مالی بلاعوض از راه اندازی دوره‌های دانشگاهی ICT در مقاطع مختلف حمایت می کند.
به گزارش خبرنگار سرویس آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر معتمدی که در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی مراکز پژوهشی کشور و تجلیل از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات سخن می‌گفت، با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: توسعه نیروی انسانی متخصص، در کنار سرمایه گذاری در امر تحقیقات و فناوری، از اساسی ترین اولویت‌های وزارت پست و تلگراف و تلفن است که در لایحه تغییر ساختار این وزارتخانه به طور مشخص مورد تاکید قرار گرفته و به شکل جدی در برنامه چهارم توسعه دنبال خواهد شد. البته در برنامه پنج ساله سوم نیز آیین نامه‌هایی جهت حمایت از توسعه ICT در دانشگاه‌ها تدوین شده که اعتبارات آن از محل سایر بند‌های بودجه تامین می‌شود.
وی افزود: وزارت ارتباطات در این راستا دو برنامه اساسی را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از برنامه‌های محوری وزارت در این بخش، تربیت سالانه حداقل هزار دانشجو در مقطع کاردانی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است که در این راستا تفاهم نامه‌ای در هفته جاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسیده است. بر اساس این تفاهم نامه مجوز مربوط به این دوره‌ها به صورت ضربتی صادر می‌شود.
دکتر معتمدی خاطر نشان کرد: تدوین و راه اندازی دوره‌های کاردانی یاد شده بر عهده وزارت علوم است و وزارت ارتباطات - همانند سایر دوره های ICT راه اندازی شده در دانشگاههای دولتی - در تامین منابع مالی این دوره‌ها مشارکت خواهند داشت.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های محوری وزارت ارتباطات راه اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد ICT با امکان جذب فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پایه و طیف گسترده تری از رشته‌های فنی مهندسی است که زمینه استفاده از توانمندیهای دانش آموختگان بسیاری از رشته‌های مرتبط را در بخش ICT کشور فراهم می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد