اینده ای سی تی

ای بابا انگار وضع این رشته خیلی خرابه در و دل یکی از بچه های ترم بالایی ای سی تی رو بخونین

ICT زیر گروه برق هست هیچ ربطی هم به مخابرات ارتباط داده ندارد(یعنی دوتا رشته جدا هست دروس مشترک هم دارند) قدیم ها به مخابرات ارتباط داده ICT می گفتن اشتباه هم نبوده ولی از روزی که فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT آمده مخابرات ارتباط داده (محابراتی با گرایش ارتباط داده ها )خودش هست.
الان در دوره کاردانی برق:
1-الکترونیک
2-قدرت
3-مخابرات (ارتباط داده)
4-ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات)
را دارد مدیر گروه مخابرات و ICT معمولا" یکی هست.(بعضی جا ها دارن تفکیک می کنن که هم خوبه و هم بده)

ICT که الان در ایران هست در اصل یک رشته من در آوردی هست البته با توجه به سیلابس چون اساسا" معنی نمی دهدیک نفر مخابرات (در تکنولوژی مخابرات)بخونه بعدش فوریه و... نیازی نداشته باشه!(حالا در مقطع کاردانیش این طوریه در کارشناسی می خونه همش را یک جا!)

امسال ICT گرایش مدیریت حدود 3200 نفر برای کارشناسی گرفته که این چندان خوب هم نیست چون 3200 نفر باید یک ترم پیش بگذرانند (دروس تکنولوژی مخابرات-ذخیره و بازیابی اطلاعات و.....)
از دید من ICT خیلی می تونست بهتر وارد دانشگاه بشود حالا وقتی شما کارشناسی گرفتید و متوجه شدید که همه چیز خوندید ولی هیچ کدام را کامل بلد نیستید حالتون گرفته می شود پس توصیه می کنم از همین الان با مطالعه و تلاش سعی کنید دانش خودتون را بالا ببرید مگر نه فکر نمی کنم این رشته جایگاه چندان عالی داشته باشه در حال حاضر مگر این که خودتون خیلی قوی باشید و خودتون را نشون بدهید.

ICT فعلا" در ایران فقط یک جا ارشد دارد اونم علم صنعت مجازی هست که وقتی هم قبول بشوید فکر کنم دوترم باید پیش بگذرونید البته کارشناسیش هم فکر کنم یک ترم را برای شما که قدرت بودید داشته!

عنوان رشته در دوره کارشناسی "مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT " این تغییر هم فقط برای جلوگیری از اشتباه IT و ICT بوده است.

حالا صبر کنید کارشناس های تمام ICT که درسشون تمام بشود همه چیز درست می شود (منظورم بچه های علمی کاربردی هست وقتی می آیند بیرون می گن که ما ICT هستیم و ارتباط داده ای ها مخابرات هستن!)


___________________________________________



من که خیلی گیج شدم هر جا میریم و پای صحبت هر کدوم از خروجی های ict میشینیم میگن رشته من در اوردی تازه 2 سال اومده تو ایران و حسابی بهش گند زدن

استاد برنامه نویسمونم یه چیزایی میگفت خدا اخر عاقبتمونو به خیر کنه

فقط میتونیم امیدوار باشیم که تا اتمام کاردانیه ما وضع بهتر بشه

نظرات 2 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 13:46 http://deleroshaneman.blogfa.com

سلام دوست عزیز. وبلاگ خوبی دارید. راستش من الان کارشناسی شبانه برق و مخابرات دانشگاه سراسری رو می خونم . و به این رشته علاقه ای ندارم. البته به کارهای عملی برق مثل رباتیک و بستن مدارها و داشتن اطلاعات درمورد فناوری ها و تکنولوژی های ارتباطی روز دنیا خیلی علاقه مندم اما اصلا علاقه ای به تئوری هایی که تو دوره لیسانس این رشته تو مغزمون می کنند ندارم و واقعا به جایی رسیدم که نمی تونم لای کتاب های سنگین این رشته رو باز کنم. شاید اگر علاقه ای بود ادامش میدادم. تصمیم دارم مدرک کاردانی معادل رو بگیرم و کارشناسی ناپیوسته امتحان بدم برای ict. البته هدف اصلیم این هست که برای کارشناسی ارشد it تهران بخونم و این راه رو انتخاب کردم.تا هم دانش تکنولوژی و هم برنامه نویسی و کامپیوتریم رو بالا ببرم و هم به رباتیک که علاقه دارم بپردازم. خیلی خوشحال میشم اگه در این زمینه کمی کمکم کنید و اینکه برای کارشناسی ناپیوسته ict چه درس هایی را باید خوند؟

محسن یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 00:59 http://www.1368sm.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ زیبایی داری اگر مایلید باهم تبادل لینک داشته باشیم شما منو با نام
"دانلود مجانی" بعد به من خبر بده تا با هر اسمی که دوست داری لینکت کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد